6 comments on “W końcu…2 – Sam. Panc. Wz.34

  1. Żeby nie było tak słodko, wskażę na wadę, obu zresztą modeli – jest nią nieco zbyt mała wieża. Natomiast element, który budził moje największe obawy, to jest koła – a dokładniej ich felgi – są zrobione znakomicie.
    Szkoda, że na model polskiego samochodu pancernego musieliśmy czekać tak długo.

    • Na plastikowy faktycznie, dlatego mam już 5 i na pewno dokupię do pełnego szwadronu 😛
      Dyskusje o proporcje wieży toczą się od bardzo dawna. Dopiero nie dawno znaleziono plany wieży z wymiarami, niestety nie całego pojazdu. Wszystkie plany stanowią pewne przybliżenie na podstawie zdjęć.
      To teraz czekamy na wz.29 😉

      • Ja mam 8 – 5 wz.34 i 3 wz.34/II (choć biorąc pod uwagę, że układ jezdny jest wspólny dla obu modeli, mamy raczej do czynienia z wz.34/I – wz.34/II miał zdaje się nieco krótszy rozstaw osi, zwiększony do 1540 mm rozstaw kół przedniej i tylnej osi i nieco dłuższą ramę – długość 3750 mm wobec 3620 mm w przypadku wz.34).
        Zdjęcia przedstawiające samochody pancerne prawie dokładnie z przodu sugerują, że wieża jest nieco zbyt niska i ma nieco zbyt małą średnicę. Konsekwencją jest za mały strop wieży wraz z kapturem. Choć przyznaję, że – poza owym kapturem – nie rzuca się to w oczy zbyt nachalnie.

      • Istnieją dana mówiące, że wersja mechaniczna wz.34 II miała zmniejszony rozstaw osi o 17cm. Nie można ustalić jednak czy odnosi się to do wszystkich pojazdów czy konkretnego zmierzonego egzemplarza.
        Przebudowy dokonywano w warsztatach jednostek na podstawie dokumentacji dostarczonej przez Biuro Badań Technicznych Broni Pancernych, więc poszczególne pojazdy mogły się nieco różnić.
        Po więcej informacji o wz.34 zapraszam tutaj:http://derela.republika.pl/wz34pl.htm

        Nie podejmę się oceniania dokładnych wymiarów na podstawie zdjęć, istnieje możliwość, że wieża modelu odbiega wymiarami. Problemem jest brak wymiarowanej dokumentacji wz.34 :/

  2. Modelowi do ideału dość daleko. Oczywiście jego zaletą jest materiał i cena, łatwiej zrobić poprawny model z produktu FtF niż np. z żywicy WildHoga. Oczywiście w wypadku tych z was którzy się bawią w gry bitewne wiele detali jest pomijalnych, dla modelarzy redukcyjnych jest gorzej 😉

    Najgorsze są koła z koszmarną płytką felgą (jeśli ktoś uważa że te z modelu są idealne to polecam spędzić więcej czasu nad ikonografią 😉 ) . Do tego dochodzi marnie zrobione uzbrojenie, źle zrobiona osłona chłodnicy (nie była płaska jak w modelu). Podwozie i zawieszenie przemilczę bo po „fastbildzie” ciężko się spodziewać czegoś sensownego.

    Niewątpliwie ciesze się że model powstał i będę mógł kolekcję poszerzyć od WZty, szkoda że zrobienie z tego modelu zajmie mi trochę czasu 😉

    • Zgoda, osłona chłodnicy faktycznie powinna być łamana w połowie. Przeoczyłem ten detal.
      Felgi tylnych kół, błotniki, obie bronie, odlane na kadłubie narzędzia to bezpośredni efekt narzekań po łamiącej się lufie i narzędziach w TKS-e.
      Zgodzę się, że jest za płytka, niestety przy wąskiej oponie domyślam się, że nie było miejsca na inne jej wzmocnienie. Idealnie byłoby wyciąć cały środek i zastąpić go blaszką 😉
      Nie ukrywam, że chętnie zobaczę poprawione modele 🙂
      Może ktoś wypuści zestaw do waloryzacji…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s