[PL]Witam.
Ponownie C4P, nie narzekam, im więcej ciągników i ciężarówek tym lepiej 🙂
[ENG]Hello.
Another C4P, I don’t mind, the more softskins the better 🙂
[PL] W gazetce przeczytamy II część udziału Wielkopolskiej Brygady Kawalerii w Bitwie nad Bzurą oraz historię powstania ciągnika C4P (znacznie poprawioną w stosunku do poprzedniej odsłony). Dyskusyjna jest natomiast wkładka z malowaniem pojazdu, ale do tego jeszcze wrócimy. Teraz ramki:
[ENG] I the paper we can read about the participation of the Wielkopolska Cavalry Brigade in the Battle of Bzura, part II, and the history of the vehicle. For the short history of the Battle of the Bzura look here: https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Bzura
Let’s head to the sprues:
[PL] Z pudełka wypadają ramki „A”, „B”, „D”, „H” i „J”, w poprzednim C4P mieliśmy zamiennie „E”, „F” i „G”, więc została jeszcze ramka „C”. Wszystko odlane ładnie, bez nadlewek. Bierzemy się za składanie.
[ENG] Out from the box come sprues „A”, „B”, „D”, „H” and „J”, in the previous C4P we had sprues „E”, „F” and „G”, so we still got the „C” sprue missing. Everything is casted nice and clean, time to assembly the model.
[PL] Model reprezentuje bardzo wczesną wersję, jeszcze z prostszymi błotnikami, takie miały wczesne Fiaty z dług stopniem. Podoba mi się wóz z otwartą kabiną, jednak jest pewien zgrzyt, wczesny ciągnik miał giętą belkę w zawieszeniu (zdjęcia niżej), tutaj mamy późniejszy model wózka. Należy też zaznaczyć, że na zdjęciach widać nieco inne tylne błotniki i koło zapasowe pod ramą. Wracamy do wkładki z malowaniem, pomimo poszukiwań nie udało mi się znaleźć zdjęć tej wersji ciągnika w innym malowaniu niż jednobarwne z testów. Oczywiście nie ma też zdjęć z okresy kampanii wrześniowej ani zdobytego przez Niemców.
[ENG] The kit represents a very early version, still with simple front mudguards, just as the early Fiat with long steps. I like the open cab version, but there is a error, the early hauler got a bent beam in the suspension (photo), in the kit we have a later type. In the pictures we can also see a bit different type of the rear mudguards and the spare wheel mounted under the frame in the back. Let’s go back to the insert with the colour scheme, I was no able to find any photos showing this version in any other camouflage scheme than one-tone from the tests. Of course there are no photos from the September Campaign and no showing captured by the Germans.
[PL] Muszę przyznać, że C4P to coś na co czekałem od początku wydawania kolekcji i przyjmuję każdą jego wersję z zadowoleniem. Co prawda nie mogę znaleźć jakichkolwiek zdjęć z Kampanii Wrześniowej, jednak wóz w tej konfiguracji ciągnął najprawdopodobniej przynajmniej testowo wszystkie armaty jakimi dysponowało WP. Sprawia to, że pomalowany jednobarwnie będzie bardzo wdzięcznym tematem modelarskim. Pytanie tylko skąd wezmę armatę wz. 29 105 mm ?
Do zobaczenia, teraz chętnie zobaczyłbym jakąś armatę do kompletu 😉
[ENG] I must say that C4P is something I was waiting from the beginning of the series and I welcome every version of it. Although I can’t find any photos from the September Camping, but is likely that the vehicle in this configuration at least test hauled every gun on the Polish Army disposal. This makes the vehicle painted in one-tone green paint a interesting theme for diorama builders. the only question is, were do I get an wz.29 105 mm gun ?
See you next time, now I could go for a some gun to the set 😉
Odpowiadam skąd wziąć sto-piątke : https://earlywarminiatures.com/product-category/early-war-1939-1942/early-war-1939-to-late-1942-polish-army-of-1939/ czekam waśnie na moją. EWM ma mieszaną jakosc ale na przykład ich haubica M14 którą przerobiłem na naszą wz14/19 jest dosyć dobra. Ciekawostka : we francuskiej sekcji są wrotki do ich przeciwpancernej 25-ki. Zamówiłem tez aby sie przekonać czy mozna przerobic na nasze wrotki do wz.1897. Pyzatym cikawy ciagnik C19 ale się wacham…
Ciągnik P17 sam bym przygarnął, tylko ten model wygląda marnie.
Wrotki to ciekawy temat, ale czysto modelarski, nie stosowano ich w 1939.
Ciekawe jak te ich działa wyglądają ?
P17? A to służę pomocą: rzeczywiście jedyny P17 który znalazłem na rynku to Propaganda
Company. Ale ich ceny są odstraszające: 300€!! Dlatego znalazłem wariant przrubkowy. Firma Alby z Francji produkuje C6 P19B ze skrzynią ładunkową tego samego typu co nasze P17. (Najpierw myslałem ze uda mi sie przerobic P19 firmy Mad Bob Minatures are tam jest inna skrzynia z jaszczami amucynijnymi, a takich nie mieliśmy) . Jedyna różnica miedzy P19 i P17 to silnik i układ gąsienicowy. Silnika nie widac. Wymieniamy układ gąsienicowy na ten od wz28 od Scibora i voaula mamy P17 🙂
Nie ma tak pięknie, wz.28 Scibora ma wózek P4T, inny od P17
A to niemiłe zaskoczenie. coz. Bedzie fantazy, bo ładnie wygląda :-)Ale może inna hipoteza przeróbkowa, tym rqzem w pełni bazowana na Ftf: Schnieder 75mm i Fiat 621 ale kabina z tego C4P ktory recenzujesz. I trochę miliputa. Jak myślisz, czy pelotka wz14 da się? Mam juz jedną na podwoziu Dedjiona i fajnie byłoby dodac zmodenizowany wariant z 1938…
I am enjoying your regular reviews. Have you given up your blog?
No, I haven’t give up, I just have less time to write. I think this week I will do the 4 FtF kits and I’m also working on Mirage Pz.IV Ausf.C and Rodens early 8-rad armored cars 🙂
Dokładnie, czekamy na więcej wpisów 🙂
Pracuję nad tym 🙂